Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

INFORMACJA O REALIZACJI PROGRAMU MINISTERSTWA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ „ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ” - EDYCJA 2021 W GMINIE I MIEŚCIE NISKO

Utworzono dnia 31.05.2021

                   INFORMACJA O REALIZACJI PROGRAMU  MINISTERSTWA RODZINY
I POLITYKI SPOŁECZNEJ „ASYSTENT  OSOBISTY OSOBY  NIEPEŁNOSPRAWNEJ”   -  EDYCJA 2021             W GMINIE I MIEŚCIE NISKO

DOFINANSOWANO  ZE  ŚRODKÓW  FUNDUSZU  SOLIDARNOŚCIOWEGO 
DOFINANSOWANIE   :  29 250,00 zł.    
CAŁKOWITY KOSZT : 29 250,00 zł.

 

CEL

Wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla osób niepełnosprawnych w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

ADRESACI

Program adresowany jest do  pełnoletnich osób niepełnosprawnych zamieszkujących na terenie Gminy i Miasta Nisko posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie ustawy  z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego. 

KTO MOŻE ZOSTAĆ ASYSTENTEM?

  • Osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny.
  • Osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.

KTO NIE MOŻE ZOSTAĆ ASYSTENTEM?

  • Osoby faktycznie zamieszkujące razem z Uczestnikiem Programu.
  • Osoby będące członkami rodziny Uczestnika Programu.
  • Opiekunowie prawni Uczestnika Programu.

 

 

NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA?

  • Pomoc przy wykonywaniu codziennych czynności oraz wsparcie w zakresie funkcjonowania                w życiu społecznym. 

   Usługi w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:

  • wyjściu, powrocie lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsce (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, społeczne lub sportowe);
  • zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji;
  • załatwianiu spraw urzędowych;
  • nawiązaniu kontaktu/współpracy z różnego rodzaju organizacjami;
  • korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
  • wykonywaniu czynności dnia codziennego.

 Uczestnik, bez względu na sytuację materialną nie ponosi odpłatności  za udział  w Programie.

 

KIEDY ASYSTENT MOŻE ŚWIADCZYĆ USŁUGI?

  • 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  • Limit godzin usług asystenta przypadających na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 60 godzin miesięcznie.
  • Limit godzin usług asystenta  na 1 uczestnika Programu w przypadku opiekunów dorosłych osób niepełnosprawnych legitymujących się znacznym stopniem niepełnosprawności, którego osoby spokrewnione pobierają świadczenie pielęgnacyjne  (tj. zrezygnowali ze świadczenia pracy) wynosi nie więcej niż 30 godzin miesięcznie.
  • Limit godzin usług asystenta przypadających na 1 uczestnika Programu, w przypadku  osób niepełnosprawnych, które korzystają z usług asystenta w ramach innych programów/projektów, tj. łączna liczba godzin usług asystenta dla wszystkich programów/projektów nie może wynosić więcej niż 60 godzin miesięcznie. 

 

ASYSTENTOM OFERUJEMY:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy-zlecenia.
  •  Środki  ochrony osobistej.

WAŻNE

  • W godzinach realizacji usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876), usługi finansowane w ramach Funduszu Solidarnościowego lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie,  finansowane z innych źródeł. 

 

SPOSÓB ZGŁOSZENIA DO PROGRAMU

  • Złożenie Karty zgłoszenia do programu  osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej  w Nisku przy ul. 3 Maja 10 37-400 Nisko od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.
  • W sytuacjach, w których osoba zainteresowana udziałem w Programie nie jest w stanie zgłosić się osobiście po Kartę lub ją dostarczyć  prosimy o kontakt telefoniczny: nr tel. 15 8412 334.

        CZAS TRWANIA PROGRAMU

  • Od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

  W WYNIKU REALIZACJI PROGRAMU:

  • Pomoc i wsparcie otrzyma 4 osoby z niepełnosprawnością;
  • Wykonanych zostanie 720 godzin usług asystenta;
  • Zatrudniony zostanie na podstawie umowy cywilnoprawnej co najmniej 1 asystent.

 

 

                      FORMULARZE I DOKUMENTY DO POBRANIA

  • Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2021 (pobierz)
  • Karta zgłoszenia do programu (pobierz)
  • O zakwalifikowaniu do Programu decyduje kolejność zgłoszeń.
  • Nabór uczestników do Programu prowadzony będzie do wyczerpania limitu miejsc.
  • Osoby zainteresowane udziałem w Programie „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2021” prosimy o kontakt z Ośrodkiem Pomocy Społecznej   w Nisku  ul. 3 Maja 10  37-400 Nisko,     tel. 15 8412 334,     15 8414 638    Panią  Ewą Stępak - Starszym Administratorem lub Panią Elżbietą Tłusta - Dyrektorem Ośrodka Pomocy Społecznej                            w Nisku  od poniedziałku do piątku , w godzinach  7.30-15.30.

Kontakt

Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nisku
Ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
Pow.niżański
Woj.podkarpackie

Kontakt:  Tel/fax  
15 8 412 334

15 6 872 511

e-mail:opsnisko@ops-nisko.pl

strona internetowa:   www.nisko.naszops.pl

REGON      006214618
      NIP        865-20-63-309

Godziny pracy OPS w Nisku:
Poniedziałek-Piątek  7:30-15:30

DYREKTOR
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nisku
ELŻBIETA TŁUSTA

tel.(15) 6 872 515

 

SEKCJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Tel.     15 8 415 723

e-mail:swiadczenia@ops-nisko.pl

Kierownik Sekcji Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
LUCYNA KAPLIŃSKA

tel. (15) 6 872 512

Inspektor ochrony danych w OPS
w Nisku
Grzegorz Ruchaj
e-mail:  administratorbi@ops-nisko.pl

DZIENNY DOM POMOCY DLA SENIORÓW
W NISKU
UL.FRYDERYKA CHOPINA 31
Tel.   (15) 6 872 540

Kierownik Dziennego Domu Pomocy dla Seniorów w Nisku
ANNA KOWAL-SŁOBODA 
godziny urzędowania DDP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 8:00-16:00

Kierownik wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego
MAŁGORZATA BIERNACKA
tel. (15) 6 872 524
godziny urzędowania WSRP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 7:30 -15:30

ego

ZMIANA DOT. SPOSOBU
WYSTAWIANIA FAKTUR OD DNIA 1 STYCZNIA 2017 ROKU

Nabywca:
Gmina i Miasto Nisko
pl. Wolności 14
37-400 Nisko
NIP: 6020017509

Odbiorca: 
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul.Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
(bez numeru NIP)

Adresat do korespondencji:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko

WNIOSKI O UDOSTĘPNIENIE
INFORMACJI PUBLICZNEJ
NALEZY KIEROWAC NA ADRES POCZTY

opsnisko@ops-nisko.pl

 

REALIZOWANE PROGRAMY