"Dobry Start" (300 plus)-zmiana organu wypłacajcego świadczenie
Przyjęty przez rząd projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmienia zasady naboru wniosków do programu "Dobry Start" na rok szkolny 2021/2022. Wnioski będzie można składać tylko w formie elektronicznej od dnia 1 lipca 2021 roku, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W tym roku rodzice mogą składać wnioski o świadczenie 300 plus od 1 lipca do 30 listopada bezpośrednio w ZUS.
Osoby, które chciałyby skorzystać ze wsparcia w złożeniu wniosku online, otrzymają pomoc od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który w celu zabezpieczenia odpowiedniego zaplecza nawet w mniejszych miejscowościach, zawarł porozumienie w tym zakresie na współpracę z Pocztą Polską oraz KRUS.
Rodzice, którzy dotąd otrzymywali świadczenie w gotówce, pobieranej w gminie czy w formie przekazu pocztowego będą zobowiązani do podania numeru rachunku bankowego, na który środki powinny trafić.