Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Wniosek o dodatek osłonowy-zmiana

Utworzono dnia 22.02.2022

Wniosek o dodatek osłonowy-zmiana

Ogłoszone w Dzienniku Ustaw 14 lutego 2022 r. nowe rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego ułatwi beneficjentom uzyskanie świadczenia w podwyższonej kwocie. Co więcej, nowe przepisy, które właśnie weszły w życie, przewidują możliwość wykorzystania wydrukowanych już przez gminy, dotychczasowych formularzy wniosków o wypłatę dodatku osłonowego po odręcznym ich dostosowaniu. Z inicjatywy Ministra Klimatu i Środowiska, znowelizowane zostały przepisy ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym w zakresie wykorzystywanych źródeł ogrzewania – zmieniono słowo „wpisane” na słowo „zgłoszone”.

Praktyczna zmiana

W praktyce oznacza to, że od 29 stycznia br., aby uzyskać dodatek osłonowy w podwyższonej kwocie, nie trzeba już posiadać wpisu źródła ogrzewania w gospodarstwie domowym do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków -  wystarczy złożenie wniosku o wpis (zgłoszenie) do CEEB.  Do tej modyfikacji dostosowano także wzór wniosku
o wypłatę dodatku osłonowego. Takie rozwiązanie pozwoli skorzystać z podwyższonej kwoty świadczenia większej liczbie obywateli.

Bez dodatkowych kosztów dla gmin

Co istotne, nowe przepisy nie przysporzą gminom dodatkowych kosztów - dotychczas obowiązujące wnioski mogą być stosowane do wyczerpania zapasów już wydrukowanych formularzy. Konieczne będzie jednak ich odręczne skorygowanie, czyli przekreślenie słowa „wpisane” i zastąpienie go wyrazem „zgłoszone” w III części wniosku.

Przepisy przyjazne gospodarstwom domowym

Aby prawo wychodziło naprzeciw beneficjentom dodatku osłonowego, kontynuowane będzie rozpatrywanie wniosków o wypłatę świadczenia (również tych, dotyczących źródeł ogrzewania gospodarstwa domowego zgłoszonych do CEEB), złożonych przed dniem wejścia w życie zmian w ustawie o dodatku osłonowym.

Wobec nierozpatrzonych wniosków złożonych przed 29 stycznia 2022 r., zastosowanie mają obecnie obowiązujące przepisy. Wnioskodawcy ubiegający się o podwyższony dodatek osłonowy, a nieposiadający wpisu do CEEB w dniu złożenia wniosku, mogą uzyskać dodatek osłonowy w podwyższonej kwocie. Oczywiście, spełniając wszystkie niezbędne warunki w tym zakresie - także warunek zgłoszenia źródła ogrzewania do CEEB.

Poniżej znajduje się wniosek o dodatek osłonowy do pobrania wraz ze wskazówkami jak należy go uzupełnić.

ZAŁĄCZNIKI:

Kontakt

Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nisku
Ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
Pow.niżański
Woj.podkarpackie

Kontakt:  Tel/fax  
15 8 412 334

15 6 872 511

e-mail:opsnisko@ops-nisko.pl

strona internetowa:   www.nisko.naszops.pl

REGON      006214618
      NIP        865-20-63-309

Godziny pracy OPS w Nisku:
Poniedziałek-Piątek  7:30-15:30

DYREKTOR
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nisku
ELŻBIETA TŁUSTA

tel.(15) 6 872 515

 

SEKCJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Tel.     15 8 415 723

e-mail:swiadczenia@ops-nisko.pl

Kierownik Sekcji Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
LUCYNA KAPLIŃSKA

tel. (15) 6 872 512

Inspektor ochrony danych w OPS
w Nisku
Grzegorz Ruchaj
e-mail:  administratorbi@ops-nisko.pl

DZIENNY DOM POMOCY DLA SENIORÓW
W NISKU
UL.FRYDERYKA CHOPINA 31
Tel.   (15) 6 872 540

Kierownik Dziennego Domu Pomocy dla Seniorów w Nisku
ANNA KOWAL-SŁOBODA 
godziny urzędowania DDP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 8:00-16:00

Kierownik wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego
MAŁGORZATA BIERNACKA
tel. (15) 6 872 524
godziny urzędowania WSRP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 7:30 -15:30

ego

ZMIANA DOT. SPOSOBU
WYSTAWIANIA FAKTUR OD DNIA 1 STYCZNIA 2017 ROKU

Nabywca:
Gmina i Miasto Nisko
pl. Wolności 14
37-400 Nisko
NIP: 6020017509

Odbiorca: 
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul.Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
(bez numeru NIP)

Adresat do korespondencji:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko

WNIOSKI O UDOSTĘPNIENIE
INFORMACJI PUBLICZNEJ
NALEZY KIEROWAC NA ADRES POCZTY

opsnisko@ops-nisko.pl

 

REALIZOWANE PROGRAMY