Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Uzyskanie dodatku osłonowego

Utworzono dnia 31.01.2022

W dniu 31 stycznia 2022 roku mija pierwszy termin składania wniosków o dodatek osłonowy.
 Jeśli ktoś nie zdąży, może to zrobić do 31 października, ale wtedy świadczenie otrzyma później.
Rząd, aby zapewnić ochronę obywateli przed skutkami wzrostu cen energii elektrycznej, gazu i żywności przeznaczył na ten cel 4 mld złotych. Wsparciem objętych zostanie blisko 7 milionów gospodarstw domowych w Polsce. Wnioski należy składać do urzędu gminy.

Dodatkiem osłonowym objęte zostaną:
 jednoosobowe gospodarstwa domowe, w których przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł
 lub gospodarstwa wieloosobowe, w których przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 1500 zł na osobę.

Będzie on wypłacany przez gminy/ośrodki pomocy społecznej, które otrzymają dotacje z budżetu państwa.

Wysokość dopłat w ramach dodatku osłonowego zależy zarówno od dochodów, jak od liczby osób w gospodarstwie domowym:

  • Jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 400/500 zł* dodatku osłonowego - przy założeniu, że jego dochód nie przekroczy 2100 złotych,
  • Gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 600/750 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • Gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 850 zł/1062,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę,
  • Gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 1150 zł/ 1437,50 zł* przy założeniu, że dochód nie przekroczy 1500 złotych miesięcznie na osobę.

*Kwota dofinansowania uzależniona będzie od źródła ogrzewania.

Dodatek osłonowy będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia (tzw. zasada złotówka za złotówkę). Minimalna kwota dodatku może wynieść 20 zł.

W wypadku wniosków złożonych do 31 stycznia 2021 wypłata będzie realizowana w dwóch równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia.

Osoby, które nie złożą wniosku do końca stycznia, nadal będą mogły to zrobić, jednak nie później niż do 31 października 2022 r.
W tym przypadku wypłata 100% dodatku zostanie zrealizowana do 2 grudnia 2022 r.

 

Kontakt

Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nisku
Ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
Pow.niżański
Woj.podkarpackie

Kontakt:  Tel/fax  
15 8 412 334

15 6 872 511

e-mail:opsnisko@ops-nisko.pl

strona internetowa:   www.nisko.naszops.pl

REGON      006214618
      NIP        865-20-63-309

Godziny pracy OPS w Nisku:
Poniedziałek-Piątek  7:30-15:30

DYREKTOR
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nisku
ELŻBIETA TŁUSTA

tel.(15) 6 872 515

 

SEKCJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Tel.     15 8 415 723

e-mail:swiadczenia@ops-nisko.pl

Kierownik Sekcji Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
LUCYNA KAPLIŃSKA

tel. (15) 6 872 512

Inspektor ochrony danych w OPS
w Nisku
Grzegorz Ruchaj
e-mail:  administratorbi@ops-nisko.pl

DZIENNY DOM POMOCY DLA SENIORÓW
W NISKU
UL.FRYDERYKA CHOPINA 31
Tel.   (15) 6 872 540

Kierownik Dziennego Domu Pomocy dla Seniorów w Nisku
ANNA KOWAL-SŁOBODA 
godziny urzędowania DDP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 8:00-16:00

Kierownik wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego
MAŁGORZATA BIERNACKA
tel. (15) 6 872 524
godziny urzędowania WSRP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 7:30 -15:30

ego

ZMIANA DOT. SPOSOBU
WYSTAWIANIA FAKTUR OD DNIA 1 STYCZNIA 2017 ROKU

Nabywca:
Gmina i Miasto Nisko
pl. Wolności 14
37-400 Nisko
NIP: 6020017509

Odbiorca: 
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul.Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
(bez numeru NIP)

Adresat do korespondencji:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko

WNIOSKI O UDOSTĘPNIENIE
INFORMACJI PUBLICZNEJ
NALEZY KIEROWAC NA ADRES POCZTY

opsnisko@ops-nisko.pl

 

REALIZOWANE PROGRAMY