Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

AKTUALNOŚCI, strona 2:

Informacja o ponownym wszczęciu postępowania na: Świadczenie wsparcia specjalistycznego, tj. usług pomocy psychologicznej w postaci poradnictwa i wsparcia psychologicznego w Dziennym Domu Pomocy dla seniorów w Nisku

Utworzono dnia 04.12.2024

  Zamawiający, tj. Ośrodek Pomocy Społecznej w Nisku informuje o ponownym wszczęciu postępowania na: Świadczenie wsparcia specjalistycznego, tj. usług pomocy psychologicznej  w postaci poradnictwa i wsparcia psychologicznego w Dziennym Domu Pomocy dla seniorów w...

czytaj dalej na temat: Informacja o ponownym wszczęciu postępowania na: Świadczenie wsparcia specjalistycznego, tj. usług pomocy psychologicznej w postaci poradnictwa i wsparcia psychologicznego w Dziennym Domu Pomocy dla seniorów w Nisku

Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia na świadczenie usług poradnictwa i wsparcia psychologicznego w Dziennym Domu Pomocy dla Seniorów w Nisku

Utworzono dnia 04.12.2024

Świadczenie wsparcia specjalistycznego, tj. usług pomocy psychologicznej w postaci poradnictwa i wsparcia psychologicznego w Dziennym Domu Pomocy dla seniorów w Nisku

Utworzono dnia 25.11.2024

    Zamawiający, tj. Ośrodek Pomocy Społecznej w Nisku informuje o wszczęciu postępowania na Świadczenie wsparcia specjalistycznego, tj. usług pomocy psychologicznej  w postaci poradnictwa i wsparcia psychologicznego w Dziennym Domu Pomocy dla seniorów w...

czytaj dalej na temat: Świadczenie wsparcia specjalistycznego, tj. usług pomocy psychologicznej w postaci poradnictwa i wsparcia psychologicznego w Dziennym Domu Pomocy dla seniorów w Nisku

Procedury zgłaszania naruszeń prawa w OPS w Nisku

Utworzono dnia 25.09.2024

Informacja w sprawie wdrożenia Dyrektywy ochrony osób zgłaszających naruszenie prawa.

Sygnalista- to osoba, która informuje o nielegalnych lub nieuczciwych zachowaniach w miejscu pracy dla dobra publicznego

Od 25 września 2024r. będzie obowiązywać ustawa o ochronie sygnalistów, wiąże się to z wdrożeniem procedur wewnętrznych dotyczących zgłaszania naruszeń prawa.

Jeżeli jesteś w posiadaniu informacji, że istnieje uzasadnione podejrzenie, doszło lub może dojść do naruszenia prawa powinieneś dokonać zgłoszenia wewnętrznego.

Kategorie zgłaszanych naruszeń:

- korupcja ( np. łapówkarstwo, płatna protekcja, przekupstwo w sektorze prywatnym)

- zamówienia publiczne ( ustawianie zapytań, przetargów, fałszowanie dokumentów itp.)

- usługi, produkty i rynki finansowe ( fałszowanie dokumentacji finansowej, nieprzestrzeganie standardów rachunkowości)

- bezpieczeństwo transportu

- ochrona środowiska

- ochrona prywatności i danych osobowych

- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych

- interesy finansowe Skarbu Państwa RP, jednostek samorządu terytorialnego i UE

- rynku wewnętrznego UE, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych

- konstytucyjne wolności i praw człowieka i obywatela

Dyrektywa o ochronie sygnalistów obejmuje sygnalistów szczególną ochroną prawną. Dyrektywa ma chronić przed konsekwencjami, takimi jak: zwolnienie z pracy, obniżenie wynagrodzenia czy wstrzymanie szkoleń lub zastosowanie innego środka dyscyplinarnego pod warunkiem, że osoba zgłaszająca kieruje się interesem ogółu a nie własnym. Ważnym aspektem tego prawa jest ochrona tożsamości sygnalisty. Po dokonaniu zgłoszenia, jak i w trakcie toczącego się postepowania, podane przez sygnalistę dane osobowe są tajne, przechowywane tylko przez Koordynatora ds. obsługi Zgłoszeń.

Gdzie zgłosić nieprawidłowości?

Zgłoszenia powinny być kierowane do Koordynatora ds. obsługi zgłoszeń poprzez:

  • Dedykowaną skrzynkę mailową obsługi zgłoszeń: sygnalista@ops-nisko.pl
  • W formie listownej zaadresowanej do Koordynatora obsługi zgłoszeń na adres Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Chopina 31 , 37-400 Nisko  w którym znajduje się dodatkowa koperta z dopiskiem: Do rąk własnych „ ZGŁOSZENIE- SYGNALISTA”,a wewnątrz treść zgłoszenia.

Formularz zgłoszenia naruszenia oraz Procedura określająca wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych  znajduje się w Menu Bocznym pn.Procedury zgłaszania naruszeń prawa w OPS w Nisku

czytaj dalej na temat: Procedury zgłaszania naruszeń prawa w OPS w Nisku

Nabór wniosków o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów na rok szkolny 2024/2025

Utworzono dnia 03.09.2024

Informujemy, iż w terminie 1 wrzesień – 15 wrzesień 2024r. w Ośrodku Pomocy Społecznej w Nisku będzie  trwał nabór wniosków o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów na rok szkolny 2024/2025.

Szczegółowe warunki przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym oraz wniosek wraz z załącznikami do pobrania w załącznikach poniżej.

Dyrektor OPS w Nisku
Elżbieta Tłusta

czytaj dalej na temat: Nabór wniosków o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów na rok szkolny 2024/2025

Standardy ochrony małoletnich

Utworzono dnia 09.08.2024

 

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Nisku Zarządzeniem nr 13/2024 z dnia 24 lipca 2024 roku wprowadził  Standardy Ochrony Małoletnich w Placówkach Wsparcia Dziennego „Świetlicach Środowiskowo-Profilaktycznych” działających w ramach Ośrodka Pomocy Społecznej w Nisku, zwane dalej ”Standardami” w wersji zupełnej , oraz Standardy Ochrony Małoletnich w Placówkach Wsparcia Dziennego „Świetlicach Środowiskowo-Profilaktycznych” działających w ramach Ośrodka Pomocy Społecznej w Nisku, w wersji skróconej przeznaczonej dla małoletnich, stanowiące odpowiednio do wieku małoletniego .
Dokumenty dostępne są w zakładce ( Menu Boczne: Placówki wsparcia dziennego świetlice  środowiskowo profilaktyczne)

https://nisko.naszops.pl/placowki-wsparcia-dziennego-swietlice-srodowiskowo-profilaktyczne

Nowelizacja szeregu ustaw dotyczących ochrony małoletnich, którzy stali się ofiarami przemocy, nazwana potocznie ustawą Kamilka od imienia chłopca zakatowanego przez ojczyma, weszła w życie 15 lutego 2024 roku.  Zgodnie z art. 10 ustawy obowiązek wprowadzenia wyżej wymienionych standardów musi być zrealizowany w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie tzw. ustawy Kamilka - czyli do 15 sierpnia 2024 r. Jest to tak zwany okres przejściowy, na dostosowanie działalności danego podmiotu do zgodności z ustawą.

Jednym z kluczowych elementów ustawy jest obowiązkowa weryfikacja osób, które w pracy mają kontakt z dziećmi - nie tylko w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, ale też poprzez obowiązek przedłożenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego. 

Obowiązek wprowadzenia standardów ochrony małoletnich mają:

  1. organ zarządzający:

- jednostką systemu oświaty, o której mowa w art. 2 pkt 1-8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900). Należą do nich m.in. : przedszkola, szkoły i schroniska młodzieżowe;
-  inną placówką oświatową, opiekuńczą, wychowawczą, resocjalizacyjną, religijną, artystyczną, medyczną, rekreacyjną, sportową lub związaną z rozwijaniem zainteresowań, do której uczęszczają albo w której przebywają lub mogą przebywać małoletni;

  1. organizator działalności oświatowej, opiekuńczej, wychowawczej, resocjalizacyjnej, religijnej, artystycznej, medycznej, rekreacyjnej, sportowej lub związanej z rozwijaniem zainteresowań przez małoletnich;
     
  2. podmioty świadczące usługi hotelarskie oraz turystyczne, a także prowadzące inne miejsca zakwaterowania zbiorowego, w zakresie niezbędnym do zapewnienia ochrony małoletnich.

Standardy ochrony małoletnich, określają: zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a personelem placówki lub organizatora, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich; zasady i procedury podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego; procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego, zawiadamianie sądu opiekuńczego oraz w przypadku instytucji, które mają takie uprawnienia, osoby odpowiedzialne za wszczynanie procedury "Niebieskie Karty"; zasady przeglądu i aktualizacji standardów; zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie personelu placówki lub organizatora do stosowania standardów, zasady przygotowania tego personelu do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności; zasady i sposób udostępniania rodzicom albo opiekunom prawnym lub faktycznym oraz małoletnim standardów do zaznajomienia się z nimi i ich stosowania; osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia; sposób dokumentowania i zasady przechowywania ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego.

czytaj dalej na temat: Standardy ochrony małoletnich

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W NISKU POSZUKUJE KANDYDATÓW NA RODZINY ZASTĘPCZE

Utworzono dnia 15.05.2024

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku poszukuje wśród mieszkańców powiatu niżańskiego kandydatów do pełnienia funkcji rodzin zastępczych.

W związku z tym zwracamy się z prośbą o zgłaszanie się do naszej jednostki rodzin i osób, które mogłyby zaopiekować się dziećmi całkowicie lub częściowo pozbawionymi opieki rodziców biologicznych. Zadaniem rodziny zastępczej jest stworzenie dzieciom warunków właściwych do prawidłowego rozwoju zarówno fizycznego, psychicznego, jaki i społecznego m.in. poprzez zapewnienie dzieciom właściwej edukacji, rozwoju zainteresowań, zapewnienie odpowiednich warunków bytowych, czasu wolnego i warunków do wypoczynku.

Pełnienie funkcji rodziny zastępczej może być powierzone małżonkom lub osobie niepozostającej w związku małżeńskim, jeżeli spełniają następujące warunki:

  1. Dają rękojmię należytego sprawowania pieczy zastępczej.
  2. Nie są i nie były pozbawione władzy rodzicielskiej, oraz władza rodzicielska nie jest im ograniczona ani zawieszona.
  3. Wypełniają obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do nich wynika z tytułu egzekucyjnego.
  4. Nie są ograniczone w zdolności do czynności prawnych.
  5. Są zdolne do sprawowania właściwej opieki nad dzieckiem, co zostało potwierdzone zaświadczeniami o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, wystawionymi przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
  6. Posiadają stałe miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  7. Zapewniają odpowiednie warunki bytowe mieszkaniowe umożliwiające dziecku zaspokajanie jego indywidualnych potrzeb, w tym:
  1. rozwoju emocjonalnego, fizycznego i społecznego,
  2. właściwej edukacji i rozwoju zainteresowań,
  3. wypoczynku i organizacji czasu wolnego.
  1. Uzyskają pozytywną opinię ośrodka pomocy społecznej właściwego ze względu na miejsce zamieszkania,
  2. Odbędą szkolenie oraz uzyskają zaświadczenie kwalifikacyjne.

Rodziny zastępcze mogą liczyć na wsparcie ze strony Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie m.in. w postaci: specjalistycznego poradnictwa psychologicznego i prawnego, pomocy pieniężnej przyznawanej w drodze decyzji administracyjnej, szkoleń oraz pomocy w procesie usamodzielnienia wychowanków rodzin zastępczych.

Szczegółowych informacji na temat tworzenia rodzin zastępczych udzielają pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku, ul. Kościuszki 7, pokój nr 29 (II piętro) tel. 15 841 63 68.

czytaj dalej na temat: POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W NISKU POSZUKUJE KANDYDATÓW NA RODZINY ZASTĘPCZE

Otwarta rekrutacja do projektu pn.” Razem możemy więcej - kontynuacja funkcjonowania Dziennego Domu Pomocy dla Seniorów w Nisku”

Utworzono dnia 08.04.2024

Informacja o realizacji projektu

Utworzono dnia 08.04.2024

Rodzina 800+ -wyższe świadczenie już od 1 stycznia 2024 roku

Utworzono dnia 05.01.2024

Już od 1 stycznia 2024 roku wysokość świadczenia wychowawczego w ramach programu Rodzina 800+ (dotychczas Rodzina 500+) będzie wynosić 800 zł miesięcznie na dziecko. Świadczenie przysługuje bez względu na dochód osiągany przez rodzinę czy od aktywności zawodowej rodziców.

Zmiana wysokości świadczenia wychowawczego z kwoty 500 zł na 800 zł będzie dokonywana z urzędu i nie będzie wymagała złożenia dodatkowych wniosków ani wydania decyzji .

Od początku funkcjonowania programu Rodzina 500+ do listopada 2023, świadczenie zostało przekazane niemal 7 mln dzieci, a rodziny otrzymały wsparcie w wysokości blisko 255 mld zł.

Świadczenie wychowawcze  przysługuje na dziecko do ukończenia 18 roku życia przez dziecko:

  •  
    • matce lub ojcu;
    • opiekunowi faktycznemu dziecka (tj. osobie faktycznie opiekującej się dzieckiem, która wystąpiła z wnioskiem do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka);
      - jeżeli dziecko wspólnie zamieszkuje i pozostaje na utrzymaniu matki albo ojca/opiekuna faktycznego;
    • opiekunowi prawnemu dziecka;
    • rodzinie zastępczej;
    • osobie prowadzącej rodzinny dom dziecka;
    • dyrektorowi domu pomocy społecznej.

Aby uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego na kolejny okres świadczeniowy rozpoczynający się 1 czerwca danego roku, wniosek należy złożyć do ZUS wyłącznie przez Internet za pośrednictwem jednego z trzech kanałów wnioskowania:

  • platformę PUE ZUS lub aplikację mobilną ZUS
  • portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie empatia.mpips.gov.pl
  • bankowość elektroniczną

Wypłata przyznanego świadczenia odbywa się w formie bezgotówkowej, na wskazany we wniosku rachunek bankowy.

czytaj dalej na temat: Rodzina 800+ -wyższe świadczenie już od 1 stycznia 2024 roku

Kontakt

Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nisku
Ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
Pow.niżański
Woj.podkarpackie

Kontakt:  Tel/fax  
15 8 412 334

15 6 872 511

e-mail:opsnisko@ops-nisko.pl
strona internetowa:   www.nisko.naszops.pl

REGON      006214618
      NIP        865-20-63-309

Godziny pracy OPS w Nisku:
Poniedziałek-Piątek  7:30-15:30

adres poczty e-doręczenia : AE:PL-85665-13222-GCCTD-25
adres ePUAP : /OPSNisko/SkrytkaESP

DYREKTOR

​Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nisku
ELŻBIETA TŁUSTA

tel.(15) 6 872 515

SEKCJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Tel15 8 415 723

e-mail:swiadczenia@ops-nisko.pl

 

Kierownik Sekcji Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
LUCYNA KAPLIŃSKA

tel. (15) 6 872 512

Inspektor ochrony danych w OPS
w Nisku
Grzegorz Ruchaj
e-mail:  administratorbi@ops-nisko.pl

DZIENNY DOM POMOCY DLA SENIORÓW
W NISKU
UL.FRYDERYKA CHOPINA 31
Tel.   (15) 6 872 540

Kierownik Dziennego Domu Pomocy dla Seniorów w Nisku
ANNA KOWAL-SŁOBODA 
godziny urzędowania DDP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 8:00-16:00

Kierownik wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego
MAŁGORZATA BIERNACKA
tel. (15) 6 872 524
godziny urzędowania WSRP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 7:30 -15:30

W sprawach skarg i wniosków Burmistrz Gminy i Miasta Nisko przyjmuje:
w każdy wtorek: 9:00 - 15:30


Dyrektor OPS w Nisku przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w każdy wtorek, a gdy ten dzień jest wolny od pracy – w dniu następnym
w godz. 9.00 – 12.00  oraz w godzinach 15:00-16:00
(art. 253 ustawy  z dnia 14 czerwca 1960 r.  kodeks postępowania administracyjnego)


ZMIANA DOT. SPOSOBU WYSTAWIANIA FAKTUR OD DNIA 1 STYCZNIA 2017 ROKU
Nabywca:

Gmina i Miasto Nisko
pl. Wolności 14
37-400 Nisko
NIP: 6020017509

Odbiorca: 
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul.Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
(bez numeru NIP)

Adresat do korespondencji:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko

WNIOSKI O UDOSTĘPNIENIE
INFORMACJI PUBLICZNEJ
NALEZY KIEROWAC NA ADRES POCZTY

opsnisko@ops-nisko.pl


ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY
D/S PRZECIWDZIANIA PRZEMOCY DOMOWEJ
W GMINIE NISKO

UL.FRYDERYKA CHOPINA 31
37-400 NISKO
TEL. 15 6 872 523

 

 

REALIZOWANE PROGRAMY