AKTUALNOŚCI, strona 11:
Ogłoszenie o wyborze wykonawcy-specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi na 2021 r
Nisko, dn. 26.11.2020 r. SFK.271.1.2020.III Zamawiający: Ośrodek Pomocy Społecznej w Nisku ul. 3 Maja 10, 37- 400 Nisko www.nisko.naszops.pl e - mail : opsnisko@ops-nisko.pl Tel: (0-15) 841 – 23 – 34; Dotyczy postępowania o udzielenie...
czytaj dalej na temat: Ogłoszenie o wyborze wykonawcy-specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi na 2021 rPOMOC SENIOROM w okresie pandemii
UWAGA SENIORZY Z TERENU GMINY I MIASTA NISKO
Z powodu pandemii koronawirusa mając na względzie ochronę i bezpieczeństwo osób starszych po 70-tym roku życia ,aby ograniczyć konieczność wychodzenia osób starszych na zewnątrz rząd uruchomił możliwość pomocy seniorom m.in. poprzez dostarczenie niezbędnych produktów do ich domu.
Sposób realizacji usługi wsparcia Seniora :
Krok 1. Osoba starsza w wieku 70 lat i więcej, która samotnie zamieszkuje na terenie Gminy i Miasta Nisko i zdecyduje się pozostać w domu, dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów - 22 505 11 11 w godzinach od 8:00 do 21:00.
Krok 2. Osoba przyjmująca zgłoszenie na infolinii przekazuje prośbę o pomoc do Ośrodka Pomocy Społecznej w Nisku w systemie Centralnej Aplikacji Statystycznej (CAS).
Krok 3. Pracownik OPS w Nisku w godzinach pracy ośrodka tj. od godz. 7:30 do 15:30, kontaktuje się telefonicznie z Seniorem, podaje datę i godzinę zgłoszenia przez Seniora, weryfikuje zgłoszenie i ustala usługę wsparcia, która ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Następnie podaje dane osoby, która przyjdzie do Seniora w celu pomocy oraz datę. Osoba będzie legitymowała się legitymacją służbową OPS.Pomoc realizować będą pracownicy socjalni OPS
w Nisku z poszczególnych rejonów miejsca pobytu seniora.
Krok 4. Koszty zakupów pokrywa Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek.
W zależności od zorganizowania usługi wsparcia przez ośrodek pomocy społecznej i potrzeb osoby starszej w wieku 70 lat i więcej usługa może być świadczona doraźnie np. raz w tygodniu, bądź w czasie ustalonym z pracownikiem socjalnym.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Nisku nie przystapił do programu,jednak jest otwarty na pomoc osobom starszym.
Wnioski w sprawie potrzeby korzystania z pomocy przez seniorów w okresie pandemii mogą być zgłaszane telefonicznie bezpośrednio do Ośrodka Pomocy Społecznej w Nisku nr tel. 15 8 412 334 w godzinach od 8:00 do 15:00.
Ośrodek Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży - Pozytywka
ZASADY BEZPIECZNEGO KONTAKTU z OPS w NISKU
UWAGA
Ze względu na sytuację związaną z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 (koronawirus) informuję, że zostały utrzymane zasady bezpiecznego kontaktu z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Nisku. Osoby, które chcą załatwić sprawę w OPS mogą to zrobić tak jak dotychczas:
1. Osobiście, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z pracownikiem socjalnym rejonu,lub pracownikiem sekcji świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego
2. Droga elektroniczną, poprzez platformę e-puap.
Wejście do budynku OPS tylko przez drzwi główne
W budynku OPS w Nisku stosowane są środki zabezpieczające zarówno mieszkańców jak i pracowników.
Wizyta w urzędzie powinna odbywać się w maseczkach zakrywających nos i twarz.Każda osoba wchodząca do budynku ma obowiązek zdezynfekować ręce dostepnym w OPS płynem znajdującym się w pojemniku z dozownikiem. Każdej osobie wchodzacej do budynku będzie mierzona temperatura ciała zgodnie z decyzją Podkarpackiego Panstwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie (nr decyzji SK.906.16.2020.UM z dnia 10 czerwca 2020).
Obsługa klientów na terenie OPS w Nisku odbywa sie w specjalnie wydzielonych miejscach na parterze budynku.
Mimo znoszenia ograniczeń, prosi sie o ograniczenie wizyt w OPS do niezbędnego minimum. OPS w Nisku obsługuje w bezpośrednich kontaktach tylko w sprawach pilnych i niecierpiących zwłoki. Sprawy pozostałe można załatwiać poprzez kontakt telefoniczny i mailowy ,platformę e-puap.
Dyrektor OPS w Nisku
Elzbieta Tłusta
Informacja w sprawie organizacji bezpośredniej obsługi interesantów w Ośrodku Pomocy Społecznej w Nisku
UWAGA OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ ŚWIADCZY BEZPOŚREDNIĄ OBSŁUGĘ KLIENTÓW ,DLATEGO GŁÓWNIE W PRZYPADKU SKŁADANIA ODWOŁAN OD DECYZJI LUB PRZEDKŁADANIA WAŻNYCH DOKUMENTÓW PROSI SIE O ICH DORĘCZANIE DO SEKRETARIATU OŚRODKA I NIE POZOSTAWIANIE W SKRZYNCE USYTUOWANEJ NA ZEWNATRZ PRZY WEJŚCIU DO BUDYNKU.
czytaj dalej na temat: Informacja w sprawie organizacji bezpośredniej obsługi interesantów w Ośrodku Pomocy Społecznej w NiskuKorespondencja z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Nisku
Z uwagi na problemy klientów w dostarczaniu niezbędnej korespondencji do Ośrodka Pomocy Społecznej w Nisku Dyrektor OPS w Nisku informuje,że korespondencję można wrzucać do skrzynki zawieszonej na zewnetrznej ścianie pprzy wejściu głównym do budynku w godzinach urzędowania Ośrodka tj. od 7.30-15.30 w dni robocze.
Korespondencja będzie wybierana przez upowaznionego pracownika OPS na koniec urzedowania każdego dnia roboczego.
OPS nie ponosi odpowiedzialności za korespondencję która wpłynie po w/w godzinach i ulegnie zniszczeniu lub zagubieniu(wybraniu) przez osoby niepożądane .
czytaj dalej na temat: Korespondencja z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w NiskuObowiązek zakrywania ust i nosa
Bezpłatna aplikacja mobilna dla osób doświadczających przemocy
Komenda Główna Policji przekazała Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informacje o funkcjonowaniu bezpłatnej aplikacji mobilnej „Twój Parasol”, która stanowi praktyczne i skuteczne narzędzie umożliwiające uzyskanie wsparcia i niezbędnych informacji osobom doświadczającym przemocy w rodzinie (https://twojparasol.com/). Aplikacja umożliwia m.in. dyskretny kontakt z wcześniej skonfigurowanym adresem email, a także możliwość szybkiego wybrania telefonu alarmowego w nagłych przypadkach, jak również zawiera informacje, które mogą być pomocne osobom krzywdzonym np. z zakresu prawa.
Sytuacja alienacji związana z obecnie panującym stanem epidemii i zasadami dotyczącymi ograniczeń w przemieszczaniu się, może być wyjątkowo trudna dla osób doznających przemocy w rodzinie. Dlatego też w opinii Ministerstwa Rodziny, Pracy
i Polityki Społecznej aplikacja ta może być szczególnie przydatna w obecnym czasie, zwłaszcza w kontekście utrudnionej komunikacji ze służbami i konieczności zachowania dyskrecji w sprawach przemocy.