Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Objaśnienia do wzoru wniosku o przyznanie KDR

Utworzono dnia 02.08.2017

OBJAŚNIENIA DO WZORU WNIOSKU O PRZYZNANIE KARTY DUŻEJ RODZINY LUB WYDANIE JEJ DUPLIKATU

Z dniem 1 sierpnia 2017 r. z ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2016 r. poz. 785, z późn. zm.) zmianie uległo brzmienie art. 22 w zakresie określenia wzoru wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny lub wydanie jej duplikatu. Dotychczas wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny lub wydanie jej duplikatu mógł zostać złożony wyłącznie na wzorze określonym w rozporządzeniu wykonawczym do ustawy.Obecnie rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 r. w sprawie sposobu unieważnienia Karty Dużej Rodziny, wzorów graficznych oraz szczegółowego zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny (Dz. U. poz. 1454), które weszło w życie w dniu 1 sierpnia 2017 r. określa zakres danych, jakie mają być podane we wniosku. Oznacza to,  że wniosek można złożyć na dowolnym wzorze, musi jednak spełniać wymogi wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego, czyli zawierać określenie żądania, wskazanie osoby składającej wniosek oraz jej podpis, jak również dane wskazane w przywołanym wyżej rozporządzeniu,przy czym nie w każdym przypadku wymagane będzie podanie wszystkich wymienionych w rozporządzeniu danych.
Zgodnie z dyspozycją art. 10 ust. 20 ustawy o Karcie Dużej Rodziny, przykładowy wzór został opracowany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej. Razem z przykładowym wzorem wniosku opracowano również przykładowe wzory oświadczeń o planowanym terminie ukończenia nauki w szkole lub szkole wyższej, pozostawaniu w dotychczasowej rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka oraz o władzy rodzicielskiej.
Opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej wzór wniosku nie zawiera pełnego katalogu danych, jakie zawiera § 3 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017 r. Część tych danych podawana jest bowiem wyłącznie
w sytuacjach, gdy członek rodziny wielodzietnej nie posiada numeru PESEL i nie jest możliwe pozyskanie lub weryfikacja niezbędnych danych z rejestru PESEL. Takimi danymi są na przykład imiona i nazwiska rodowe rodziców, a także informacje o zawarciu małżeństwa. Część tych danych zawarta będzie również w dokumentach, które osoby nieposiadające numeru PESEL obowiązane są dołączyć do wniosku (akt urodzenia lub dokument potwierdzający tożsamość, akt małżeństwa).
Należy ponadto zauważyć, że przykładowy wzór wniosku zawiera tylko jedną stronę do wypełnienia danych członka rodziny wielodzietnej. Stronę tę należy powielić w zależności od tego, ilu członków rodziny dotyczy dany wniosek.
 

Kontakt

Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nisku
Ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
Pow.niżański
Woj.podkarpackie

Kontakt:  Tel/fax  
15 8 412 334

15 6 872 511

e-mail:opsnisko@ops-nisko.pl

strona internetowa:   www.nisko.naszops.pl

REGON      006214618
      NIP        865-20-63-309

Godziny pracy OPS w Nisku:
Poniedziałek-Piątek  7:30-15:30

DYREKTOR
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Nisku
ELŻBIETA TŁUSTA

tel.(15) 6 872 515

 

SEKCJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Tel.     15 8 415 723

e-mail:swiadczenia@ops-nisko.pl

Kierownik Sekcji Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
LUCYNA KAPLIŃSKA

tel. (15) 6 872 512

Inspektor ochrony danych w OPS
w Nisku
Grzegorz Ruchaj
e-mail:  administratorbi@ops-nisko.pl

DZIENNY DOM POMOCY DLA SENIORÓW
W NISKU
UL.FRYDERYKA CHOPINA 31
Tel.   (15) 6 872 540

Kierownik Dziennego Domu Pomocy dla Seniorów w Nisku
ANNA KOWAL-SŁOBODA 
godziny urzędowania DDP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 8:00-16:00

Kierownik wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego
MAŁGORZATA BIERNACKA
tel. (15) 6 872 524
godziny urzędowania WSRP: od poniedziałku do piatku w godzinach od 7:30 -15:30

ego

ZMIANA DOT. SPOSOBU
WYSTAWIANIA FAKTUR OD DNIA 1 STYCZNIA 2017 ROKU

Nabywca:
Gmina i Miasto Nisko
pl. Wolności 14
37-400 Nisko
NIP: 6020017509

Odbiorca: 
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul.Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko
(bez numeru NIP)

Adresat do korespondencji:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Fryderyka Chopina 31
37-400 Nisko

WNIOSKI O UDOSTĘPNIENIE
INFORMACJI PUBLICZNEJ
NALEZY KIEROWAC NA ADRES POCZTY

opsnisko@ops-nisko.pl

 

REALIZOWANE PROGRAMY